Waarom een website?

U vraagt zich af of uw bedrijf wel echt een website nodig heeft, u heeft het immers altijd zonder gedaan, uw klanten vinden u toch wel of u bent bang voor de kosten en rompslomp die het laten maken van een website met zich meebrengen.

Waarom zou u een website laten maken?

  • Een website stelt u in staat uw klantenkring te vergroten. Geen enkel serieus bedrijf kan tegenwoordig nog zonder eigen website. Potentiele klanten zullen u overslaan als ze u op internet niet kunnen vinden.
  • Ook voor bestaande klanten kan een website een pluspunt zijn: op uw website kunt u uitgebreid vertellen over uw dienstverlening of producten. Hierbij kunt u ook doorverwijzen (linken) naar andere pagina's op uw website met informatie over relevante onderwerpen. Daarnaast kunt u uw bezoekers films laten zien, of uitgebreide fotogallerijen of slideshows.
  • Niemand kan meer om de ontwikkeling van het internet heen. Als ondernemer kunt u niet achterblijven zonder ingehaald te worden door uw concurrenten.
  • Met een website bent u dag en nacht bereikbaar en toegankelijk. Bezoekers krijgen op een interactieve manier de informatie die zij zoeken zonder aanwezigheid van u of uw medewerkers.
  • Een goede website is een extra communicatiemiddel naast alle bestaande offline middelen. De kosten zijn relatief laag als ze worden afgezet tegen traditionele kanalen als folders, radio- en televisiereclame.
  • Met een website kunt u in minder tijd en tegen lagere kosten meer werk verrichten. Het beantwoorden van een e-mail vraagt veel minder tijd en kosten dan een schriftelijke of telefonische afhandeling. Daarnaast kunt u een e-mail beantwoorden op een tijdstip dat het รบ uitkomt.
  • De resultaten van een website zijn meetbaar. Statistieken kunnen u precies vertellen hoeveel bezoekers er op uw website zijn geweest, welke pagina's ze hebben bekeken en bijvoorbeeld welk percentage van uw bezoekers een offerte hebben aangevraagd.
  • Een website is het online visitekaartje van uw bedrijf. Het biedt een mogelijkheid voor een laagdrempelige vorm van eerste contact, die potentiele klanten in staat stelt zich een beeld over uw bedrijf te vormen. Dit kan de beslissing om zaken met u te gaan doen aanzienlijk vergroten.
  • E-commerce is enorm in opkomst, consumenten kopen steeds meer producten online. Op de zakelijke markt stijgt het volume van online afgehandelde transacties zelfs nog sneller. Met een webshop kunt u uw klanten ook online van dienst zijn.